WSZYSTKO, CZEGO POTRZEBUJE TWOJA SKÓRA TEGO LATA

0
41
WSZYSTKO, CZEGO POTRZEBUJE TWOJA SKÓRA TEGO LATA

Wszyscy już wiemy, że prawdziwie doskonała skóra zaczyna się od wewnątrz. Z każdą porą roku Twój organizm potrzebuje różnych składników odżywczych, aby zapewnić sobie ochronę. W tym artykule przedstawiamy składniki odżywcze i produkty, których potrzebuje Twoja skóra, aby przygotować się na lato i przetrwać je. Niektóre składniki odżywcze mogą zapewnić pewną ochronę przed promieniami UV, działając w sposób podobny (ale słabszy) do filtrów przeciwsłonecznych. Te efekty ochronne nie są natychmiastowe, dlatego należy je budować przez kilka tygodni lub miesięcy przed latem. Nigdy nie zastąpią one jednak ochrony przeciwsłonecznej SPF, więc nadal musisz zawsze nosić krem z filtrem – poniżej znajdziesz rekomendowane produkty.

Likopen

Likopen to silny przeciwutleniacz występujący w gotowanych pomidorach, arbuzie, papai, czerwonej papryce i mango, który, jak pokazują badania, jest szczególnie korzystny dla zapewnienia naturalnej ochrony przed słońcem. W jednym z badań, uczestnicy, którzy jedli pastę pomidorową bogatą w likopen przez 12 tygodni, doświadczyli 48% mniej zaczerwienienia po ekspozycji na promienie UV. Uwzględnij co najmniej jedną porcję bogatych w likopen produktów spożywczych dziennie. Gotowanie pomidorów zwiększa zawartość likopenu, więc domowe sosy na bazie pomidorów są najlepszym wyborem.

Astaksantyna

Astaksantyna jest przeciwutleniaczem z grupy karotenoidów, należącym do tej samej rodziny co beta-karoten. Jest to pigment, który nadaje łososiowi, krewetkom, krabom i innym skorupiakom różowy kolor. Ten cudowny składnik odżywczy powiązany jest z wieloma korzyściami dla skóry, w tym ze zmniejszaniem stanów zapalnych i zmarszczek oraz poprawą elastyczności skóry. Wykazano również, że doskonale chroni skórę przed uszkodzeniami spowodowanymi promieniowaniem UV. Działa on od wewnątrz, zwiększając naturalną zdolność komórek do ochrony przed uszkodzeniami spowodowanymi promieniowaniem UV. Włącz do diety łososia i skorupiaki kilka razy w tygodniu i rozważ suplementację. Artykuł powstał we współpracy z portalem https://www.aptekakamagra.pl

Witamina E

Witamina E pomaga skórze zatrzymać wilgoć, wspomaga proces gojenia się skóry i może pomóc w łagodzeniu dolegliwości skórnych. Jest również przeciwutleniaczem, więc chroni skórę przed starzeniem się na skutek działania wolnych rodników. Witamina E może również pomagać w ochronie przed uszkodzeniami słonecznymi i zmniejszać stan zapalny skóry. Najlepszym jej źródłem są szpinak, jarmuż, orzechy, nasiona, awokado, ryby, brokuły i kabaczek.

Samoopalacz

Samoopalacz to najbezpieczniejszy sposób na opalanie i utrzymanie zdrowej skóry w tym samym czasie. Stopniowe budowanie opalenizny jest łatwiejsze i bardziej naturalne, a do twarzy potrzebny jest osobny produkt, przeznaczony specjalnie dla jej delikatnej skóry. Możesz regulować ilość aplikowanego produktu w zależności od intensywności opalenizny, jaką chcesz uzyskać.

Beta-karoten

Beta-karoten pochodzący ze źródeł spożywczych (w przeciwieństwie do suplementów) wykazał w kilku badaniach, że ma działanie ochronne przed uszkodzeniami spowodowanymi promieniowaniem UV. Beta-karoten znajduje się w marchewce, kabaczku, słodkich ziemniakach, melonie kantalupie, szpinaku, jarmużu i mango.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here