W jaki sposób regularna praktyka jogi wpływa na nasze ciało oraz umysł?

0
142
korzyści z porannej praktyki jogi

Dla większości z nas praktyka jogi jest jednoznaczna z powolnym rozciąganiem, spokojnymi ruchami, wyciszającą muzyką oraz monotoniom wykonywanych czynności. Wbrew pozorom ta forma aktywności umożliwia rozwinięcie możliwości ruchowych Twojego organizmu, a ponadto wycisza i uspokaja umysł.

Poranna joga to chwila tylko dla Ciebie

Początki jogi sięgają czasów starożytnych Indii. To właśnie wtedy wymyślono system pozycji, które nazwano asanami (wygodna pozycja). To właśnie dlatego każda pozycja jogi zakłada, że w trakcie jej wykonywania musi być Ci wygodnie. Oczywiście istnieją różne i skomplikowane pozycje, które na początku wydają się niemożliwe do wykonania. Z czasem jednak Twoje regularna praktyka przyniesie widoczne efekty, dzięki czemu opanujesz je do perfekcji.

Najlepszą porą na praktykowanie jogi są poranki. To właśnie one są chwilą wyłącznie dla Ciebie. Ranek to odpowiedni moment na spokojne rozciąganie, skupienie się na sobie i nastawienie swoich myśli na pozytywne fale. Dzięki temu przygotujesz się na nadchodzący dzień i zaczniesz nieco inaczej postrzegać otaczającą Ciebie rzeczywistość. Wystarczy poświęcić zaledwie 10 minut dziennie, aby dość szybko poczuć znaczącą różnicę.

Korzyści z codziennego praktykowania porannej jogi

Joga, podobnie jak każda forma aktywności fizycznej, poprawia naszą kondycję oraz wydolność organizmu. To właśnie dzięki niej nasze ciało jest bardziej gibkie i elastyczne. Poszczególne pozycje znacząco polepszają utrzymanie równowagi. Dodatkowo nasze mięśnie zostają wzmocnione – zwłaszcza kończyn tj. rąk oraz nóg. Dzięki jodze można także schudnąć i poprawić swoją sylwetkę. Warto ponadto wiedzieć, że im częściej praktykujemy jogę, tym stajemy się coraz bardziej świadomi własnego ciała oraz jego możliwości.

Joga to nie tylko relaksujące rozciąganie, to także ćwiczenie sztuki oddychania. Sposób w jaki bierzemy wdech oraz wydech podczas tej formy aktywności, ułatwia relaksację i prawidłowe ułożenie naszego ciała. W konsekwencji czego staniesz się wyciszona. Wbrew pozorom ten świadomy i spokojny relaks dodaje energii na cały dzień.

Oprócz tego, regularne praktykowanie jogi znacząco wpływa na jakoś myślenia, naszego zachowania, a także odbierania rzeczywistości. To właśnie dlatego warto jest nieco zmienić swoje nawyki dnia i przekonać się do tej spokojnej formy aktywności. Dość szybko zauważysz, jak pozytywnie odmienisz swoje życie. Wystarczy, że poświęcisz zaledwie 10 minut dziennie na ten rodzaj porannej gimnastyki, aby poczuć różnicę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here