Networking biznesowy może być świetnym sposobem na rozwój firmy. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami dotyczącymi nawiązywania kontaktów, aby w pełni je wykorzystać. Business networking jest metodą budowania relacji z innymi profesjonalistami, jak również z potencjalnymi klientami.
Jeśli prowadzisz małą firmę, możesz to przećwiczyć podczas śniadania, konferencji branżowej lub wydarzenia networkingowego, które organizujesz dla innych małych firm.
Korzyści płynące z nawiązywania kontaktów.
Networking polega na budowaniu korzystnych relacji biznesowych 1 w obu kierunkach. Niezależnie od tego, czy prowadzisz restaurację, bar, siłownię czy salon kosmetyczny, korzyści jest wiele.
Zwiększone morale.
Zwiększona pewność siebie.
Popraw swój status.
Otrzymywać porady i wiedzę.
Omawianie problemów.
Wymiana kontaktów.
Odkryj sposoby współpracy.
Pozyskiwanie nowych klientów i partnerów biznesowych.
Chociaż korzyści płynące z networkingu mogą być ogromne, musisz upewnić się, że robisz to dobrze. Jeśli się pomylisz, nie tylko stracisz korzyści, ale także możesz zrazić do siebie ludzi, którzy mogą pomóc Ci odnieść sukces.
Jeśli myślisz o rozpoczęciu pracy w sieci po raz pierwszy lub jeśli chcesz poprawić swoje podejście, nasz praktyczny przewodnik po networkingu biznesowym pomoże Ci określić, co powinieneś robić, a czego za wszelką cenę unikać.
Porady dotyczące nawiązywania kontaktów biznesowych.
1. Stwórz pozytywne i niezapomniane wrażenie.
Wierzcie lub nie, ale zrobienie pierwszego wrażenia zajmuje tylko 27 sekund, i to zanim jeszcze otworzysz usta! Musisz koniecznie upewnić się, że tworzysz niezapomniany wpływ z właściwych powodów.
Znajdź wspólną płaszczyznę, zacznij od łatwych tematów i staraj się mówić pewnie, nie dominując w rozmowie. Uśmiechaj się, bądź uprzejmy, utrzymuj kontakt wzrokowy i upewnij się, że pamiętasz i używasz imion ludzi.
2. Zachowaj nieformalny charakter.
Pamiętaj, że nie jesteś tam po to, aby udzielać informacji handlowych. Jesteś tam po to, aby poznawać ludzi i budować relacje. Słuchaj uważnie tego, co się mówi, aby zobaczyć, jak może to być korzystne. Zaproponuj sposoby wzajemnego wsparcia lub współpracy, ale staraj się zachować nieformalny i konwersacyjny charakter. Możesz przejść do szczegółów później, kiedy już nawiążesz wstępne zaufanie i przyjaźń.
3. Pokaż, co masz do zaoferowania.
W networkingu biznesowym nie chodzi tylko o to, aby dowiedzieć się, co inni mają do zaoferowania. Chodzi o to, aby mieć coś do zaoferowania w zamian i upewnić się, że wiedzą, co to jest.
Inni właściciele firm są w nim z tych samych powodów jesteś, i chcą mieć pewność, że związek będzie tak korzystne dla nich, jak to jest dla Ciebie. Upewnij się, że Twoje unikalne punkty sprzedaży i obszary specjalizacji są jasne, i postaraj się wprowadzić te rzeczy swobodnie, a nie wymuszać je w rozmowie.
4. Określ, co chcesz z tego uzyskać.
Kluczową wskazówką dla networkingu biznesowego jest zastanowienie się przed wyjazdem, co tak naprawdę chcesz wynieść z danego wydarzenia. Nie ma nic złego w pójściu na wydarzenie, rozmowie z ludźmi i zrozumieniu, jak mogą oni przynieść korzyści Twojej firmie. Ale warto też zadać sobie pytanie, czy jest coś konkretnego, czego potrzebujesz.
Czy jest jakiś problem, nad którego rozwiązaniem pracujesz, czy masz braki, czy szukasz rekomendacji księgowych lub innych ekspertów, którzy mogliby Ci pomóc? Wiedza o tym, co chcesz uzyskać z wydarzenia, da Ci jasny cel, do którego będziesz dążyć.
5. Umieść najważniejsze informacje na wizytówkach.
Kolejną dobrą wskazówką dotyczącą nawiązywania kontaktów jest szybkie notowanie istotnych informacji na wizytówce, którą dostałeś. Na przykład, kiedy i gdzie spotkałeś tę osobę i czego nauczyłeś się z tej rozmowy, w tym jak możecie sobie pomóc.
Dodawaj wszelkie informacje osobiste, którymi dzielą się w notatniku sieciowym, ponieważ może to pomóc Ci w budowaniu relacji i kontynuowaniu jej przy następnym kontakcie. Po długim dniu spędzonym na rozmowach z ludźmi, nie chcesz zostać ze stosem kartek i nie masz pojęcia do kogo należą!
Networking w biznesie: Błędy, których należy unikać.
1. Unikaj ignorowania ludzi.
Być może największym błędem w networkingu biznesowym jest nie rozmawianie z ludźmi w pierwszej kolejności. Interakcja z innymi ludźmi to jedyny sposób, aby czerpać korzyści z wydarzeń networkingowych. Nie czekaj, aż ludzie sami do Ciebie podejdą: bądź przygotowany, aby do nich podejść.
Jeśli czujesz się niezręcznie, pomyśl o tym, jak przełamać lody, zanim to zrobisz. Możesz zacząć od komplementowania kogoś lub zapytania go, czym się zajmuje zawodowo. Możesz również pójść ze współpracownikiem lub członkiem personelu – przyjazna twarz u boku pomoże zbudować pewność siebie.
2. Stawiaj na jakość ponad ilość.
Nie jesteś tam po to, by próbować rozmawiać z każdym i nie jest to konkurs na zebranie jak największej ilości kart. To po prostu nie przyniesie korzyści Tobie i Twojej firmie na dłuższą metę.
Jeśli jest jasne, że osoba, z którą rozmawiasz, nie jest zainteresowana Twoim biznesem i nie możecie sobie nawzajem pomóc, możesz grzecznie odejść. Kiedy znajdziesz odpowiednich ludzi, poświęć czas na poznanie ich, a nie tylko zdobądź ich dane kontaktowe i przejdź do następnej osoby.
3. Nie zapomnij zadawać pytań.
Zadawanie pytań jest niezbędne. Pokazuje, że jesteś zainteresowany, że słuchasz i zwracasz uwagę, i pomaga Ci znaleźć wszystkie informacje, które chcesz wiedzieć. Dobrym sposobem na rozpoczęcie rozmowy może być coś tak prostego jak: „Czym się zajmujesz? ” lub „Co cię tu dzisiaj sprowadza? „. Najlepsze pomysły na nawiązanie kontaktu przychodzą z zadawania właściwych pytań, więc myśląc o tym, jak przełamać lody, zapisz sobie, jakie to mogą być pytania.
4. Nie zapomnij o swojej wizytówce.
Ostatnią rzeczą, którą chcesz jest spotkać swojego idealnego partnera i zrujnować okazję utrudniając im nawiązanie kontaktu. Wizytówka to prosty sposób, aby podać wszystkie istotne informacje i upewnić się, że ludzie Cię zapamiętają. Jeśli bierzesz udział w wirtualnym wydarzeniu networkingowym, upewnij się, że masz wszystkie istotne szczegóły gotowe do wysłania przez funkcję czatu. Dobrym pomysłem jest również wcześniejsze przygotowanie „cyfrowej wizytówki”.
5. Nie zapominaj o kontynuowaniu rozmów.
Zawsze sprawdzaj obiecujące kontakty po wydarzeniu, nawet jeśli jest to tylko krótka wiadomość lub e-mail, aby powiedzieć, że podobała Ci się rozmowa. Nie pozwól, aby tygodnie mijały, aż zdasz sobie sprawę, że potrzebujesz ich do czegoś, aby się z nimi skontaktować: działaj natychmiast i zacznij budować prawdziwe relacje robocze.
Porusz kilka kwestii, które omówiliście i daj im znać, że jesteś chętny do kontynuowania dyskusji. Dużym błędem w networkingu biznesowym jest dawanie ludziom możliwości zapomnienia o Tobie po zakończeniu imprezy.