Początki sportowych butów w Polsce

0
225
Początki sportowych butów w Polsce

Szafa mężczyzn na ogół zawiera w sobie znacznie mniej ubrań i obuwia, niż ta należąca do kobiety. Płeć brzydka, nawet jeśli przywiązuje tak dużą uwagę do kwestii ubioru, jak kobiety, to i tak na ogół kupuje mniej rzeczy. Wiąże się to z faktem, iż buty męskie u przeciętnego mężczyzny dzielą się na dwie kategorie: sportowe/ codzienne i eleganckie. Obuwie drugiego rodzaju noszone jest przeważnie do pracy lub w trakcie specjalnych okazji. W tym wypadku bardzo ważna jest odpowiednia prezencja, gdyż buty te mają dopełniać elegancki wizerunek mężczyzny.

W wypadku kategorii obuwia codziennego panuje dość duża dowolność, gdyż inaczej do tego tematu podejdzie nastolatek, inaczej zaś starszy mężczyzna. Buty męskie, kierowane do młodzieży to głównie trampki takich firm, jak Adidas, czy Vans. Mają one być wygodne i stylowe. Jeśli dana osoba zajmuje się takimi sportami, jak jazda na deskorolce, to obuwie powinno również chronić stopę przed kontuzjami, o jakie nietrudno w trakcie bardziej agresywnych akrobacji. Z kolei młodzi ludzie związani z szeroko pojęta kulturą rockową będą preferować wszelakie glany, które również będą miały na celu podkreślenie ich przynależności do określonego środowiska.

Starsi mężczyźni będą preferować takie obuwie, jak półbuty, czy mokasyny. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by i oni nosili trampki, niemniej jest to raczej rzadkość i dotyczy tych bardziej aktywnych fizycznie osób. Jednak wśród osób aktywniejszych fizycznie z pewnością większą popularnością cieszą się tak zwane „Adidasy”. Buty Adidas to najpopularniejszy produkt tej niemieckiej firmy. Sportowe obuwie, wyposażone w charakterystyczne trzy paski, to jeden z najsławniejszych  produktów na świecie, który jest rozpoznawalny właściwie wszędzie. Co prawda w niektórych miejscach logo tego przedsiębiorcy zostało rozpropagowane głównie dzięki rozmaitym podróbkom, niemniej nie zmienia to faktu, że ciężko jest znaleźć osobę, która nie kojarzyła by tej nazwy. Nawet w dobie tak ogromnej konkurencji spora część rynku należy do Adidasa, który doskonale realizuje swoje cele, zarówno pod względem sprzedażowym jak i marketingowym.

W Polsce buty te stały się popularne na początku lad dziewięćdziesiątych, gdy otwarcie rynku sprawiło, że do naszego kraju zaczęły spływać z całego świata firmy oraz ich produkty. Co prawda w czasach PRL- u niektórzy udawali się do Pewexów, by kupić buty Adidas, niemniej było to ogromne obciążenie dla portfela i mało kogo było stać na tak wyszukany zakup. Inni z kolei przywozili obuwie tej marki z zagranicy, by móc nim handlować już na miejscu. Jednakże dopiero pojawienie się profesjonalnych sklepów sprawiło, że firma ta na dobre pojawiła się na witrynach i półkach. Dzisiaj kupienie Adidasów nie stanowi żadnego problemu, dzięki czemu każdy z nas może wejść w posiadanie własnej pary, bez względu, czy będzie to model typowo sportowy, czy bardziej casualowe. Oferta firmy jest na tyle bogata, by dopasować się do potrzeb każdego konsumenta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here