Opakowania w przemyśle farmaceutycznym

0
309
Opakowania w przemyśle farmaceutycznym

Nie ulega wątpliwości, że w przemyśle farmaceutycznym opakowanie lekarstw ma ogromne znaczenie. Chodzi tu głównie a charakter informacyjny, a więc o to, żeby klient mógł łatwo doszukać się na opakowaniu informacji o przeznaczeniu lekarstwa, sposobie przyjmowania, o dawce czy o przeciwwskazaniach w przyjmowaniu danego leku. Dostępność na opakowaniu takich informacji jest niezbędna, a im będą one bardziej przejrzyste, tym większa szansa, że właśnie ten produkt wybierze pacjent. Sposób umieszczenia tych informacji jest obok koloru opakowania, wielkości czy materiału jednym z elementów składających się na design leków. Jednak czy opakowanie lekarstw powinno wyróżniać się czymś więcej niż tylko przejrzystą informacją? Otóż z punktu widzenia pacjenta, oryginalny design leków może mieć znaczenie z przyczyn czysto praktycznych, aby dany lek był łatwo rozróżniany spośród wielu opakowań, które znajdują się w domowych apteczkach. Charakterystyczne opakowanie pozwoli na łatwiejsze wyszukanie go na półce.

Dużo większe znaczenie design leków ma jednak z punktu widzenia producenta. Im jest on bardziej charakterystyczny, odróżniający się od innych lekarstw na aptecznej półce, tym większa szansa, że właśnie po niego sięgnie pacjent. A to jest celem producenta – jak największa sprzedaż danego produktu – w tym przypadku lekarstwa. Producenci dokładają więc wszelkich starań, aby ich produkt był jak najbardziej widoczny i rozpoznawalny. Obok reklam telewizyjnych czy radiowych starają się również wyróżnić opakowaniem, aby to nakłoniło pacjenta do zakupu właśnie ich produktu.

Design odrywa ważną rolę zwłaszcza jeśli lekarstwo dedykowane jest do tych najmłodszych pacjentów.. Im bardziej kolorowe i ciekawe kształtem będzie opakowanie, tym większa szansa, że to właśnie nim zainteresuje się mały pacjent. Oczywiście najważniejsze jest tu przeznaczenie lekarstwa, jednak gdy pacjent do wyboru ma kilka podobnych w działaniu produktów, to j opakowanie może mieć wpływ na ostateczną decyzję wyboru.

W 2013 roku w Polsce sprzedano 684 miliony opakowań leków dostępnych bez recepty. Najpopularniejsze okazały się leki na kaszel i inne problemy związane z oddychaniem. Co decydowało o wyborze danego lekarstwa? Nie do końca wiadomo. Wiadome jest natomiast, że firmy farmaceutyczne wypuszczając na rynek nowy produkt, bardzo dużo uwagi poświęcają opakowaniu, aby to było identyfikowalne dla pacjentów.

przeczytaj cały artykuł „Czy design leków może być ważny dla pacjenta?”
Nie ulega wątpliwości, że w przemyśle farmaceutycznym opakowanie lekarstw ma ogromne znaczenie. Chodzi tu głównie a charakter informacyjny, a więc o to, żeby klient mógł łatwo doszukać się na opakowaniu informacji o przeznaczeniu lekarstwa, sposobie przyjmowania, o dawce czy o przeciwwskazaniach w przyjmowaniu danego leku. Dostępność na opakowaniu takich informacji jest niezbędna, a im będą one bardziej przejrzyste, tym większa szansa, że właśnie ten produkt wybierze pacjent. Sposób umieszczenia tych informacji jest obok koloru opakowania, wielkości czy materiału jednym z elementów składających się na design leków. Jednak czy opakowanie lekarstw powinno wyróżniać się czymś więcej niż tylko przejrzystą informacją? Otóż z punktu widzenia pacjenta, oryginalny design leków może mieć znaczenie z przyczyn czysto praktycznych, aby dany lek był łatwo rozróżniany spośród wielu opakowań, które znajdują się w domowych apteczkach. Charakterystyczne opakowanie pozwoli na łatwiejsze wyszukanie go na półce.

Dużo większe znaczenie design leków ma jednak z punktu widzenia producenta. Im jest on bardziej charakterystyczny, odróżniający się od innych lekarstw na aptecznej półce, tym większa szansa, że właśnie po niego sięgnie pacjent. A to jest celem producenta – jak największa sprzedaż danego produktu – w tym przypadku lekarstwa. Producenci dokładają więc wszelkich starań, aby ich produkt był jak najbardziej widoczny i rozpoznawalny. Obok reklam telewizyjnych czy radiowych starają się również wyróżnić opakowaniem, aby to nakłoniło pacjenta do zakupu właśnie ich produktu.

Design odrywa ważną rolę zwłaszcza jeśli lekarstwo dedykowane jest do tych najmłodszych pacjentów.. Im bardziej kolorowe i ciekawe kształtem będzie opakowanie, tym większa szansa, że to właśnie nim zainteresuje się mały pacjent. Oczywiście najważniejsze jest tu przeznaczenie lekarstwa, jednak gdy pacjent do wyboru ma kilka podobnych w działaniu produktów, to j opakowanie może mieć wpływ na ostateczną decyzję wyboru.

W 2013 roku w Polsce sprzedano 684 miliony opakowań leków dostępnych bez recepty. Najpopularniejsze okazały się leki na kaszel i inne problemy związane z oddychaniem. Co decydowało o wyborze danego lekarstwa? Nie do końca wiadomo. Wiadome jest natomiast, że firmy farmaceutyczne wypuszczając na rynek nowy produkt, bardzo dużo uwagi poświęcają opakowaniu, aby to było identyfikowalne dla pacjentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here