Jeżeli mamy zamiar oszczędzać pieniądze w bankach to możemy to robić na dwa sposoby albo złożyć pieniądze na depozytach bankowych, albo wpłacać gotówkę na konto oszczędnościowe. Problem w tym, że najczęściej nie mamy z czego odkładać pieniądze, częściej też niż zwykle staramy się o kredyty niż odkładamy jakieś pieniądze na konto oszczędnościowe. I są też tacy i jest ich naprawdę niemało, którzy wolą trzymać swoje pieniądze w domach. Jest to jednak zdecydowanie niebezpieczny sposób na przechowywanie gotówki, a poza tym takie pieniądze leżą bezproduktywnie, tymczasem konto oszczędnościowe daje możliwość iż będą na nim procentowały.
Jeżeli chodzi o najlepsze na rynku konto oszczędnościowe to bez wątpienia ma go deutsche bank, który oprocentował swoje konto oszczędnościowe na 8,1%, bijąc tym wszystkim wszystkie banki i wszystkie konta oszczędnościowe. Drugie na podium najlepszych kont bankowych zajął bank millennium z oprocentowanie swojego kona w wysokości 7%, a trzeci jest bank bgżoptima 6,5 procenta. Ale na przykład w deutsche banku za wewnętrzny przelew internetowy trzeba zapłacić 8 zł i za wewnętrzny w placówce banku również 8 złotych. Ale to są jedyne opłaty na tym koncie bankowym, więc może również dlatego zajmuje pierwsze miejsce. Zresztą najlepiej dokładnie samemu wszystko sprawdzić istnieje bowiem coś takiego jak ranking kont oszczędnościowych, porównanie, analizy i dopiero wybór. Można również oszczędzać na rynku lokat bankowych, ale jak wiadomo oferta nie jest już tak atrakcyjna jak kiedyś, ponieważ wycofane zostały z tego rynku antybelki, czyli lokaty bez podatku od zysku.
Mimo to pojedyncze niezłe oferty można jeszcze na tym rynku znaleźć, a najlepiej tak jak w przypadku konto oszczędnościowych najpierw przejrzeć rankingi lokat bankowych i dopiero później wybierać. – Osobiście wolę konto oszczędnościowe, ponieważ mogę z takiego konta wybierać pieniądze bez utraty odsetek, dlatego mam chyba tylko dwie założone lokaty oraz konto oszczędnościowe i niech już tak zostanie – powiedział jeden z oszczędzających klientów.