Jakim firmom przyda się leasing pracowników?

0
164
leasing pracowników

Praktyka leasingu pracowniczego, czyli w największym skrócie „wypożyczania” pracowników z jednej firmy do drugiej, dość szybko stała się w Polsce czymś powszechnym. Wiele firm się na nią decyduje — nie bez powodu. W jakich przypadkach będzie ona szczególnie przydatna? Wyjaśniamy!

Leasing pracowników ma uniwersalne zastosowanie

Nie trzeba się szczególnie zastanawiać, kiedy i gdzie leasing pracowników znajdzie zastosowanie: to niezwykle uniwersalne rozwiązanie, które można wykorzystać bez problemu niezależnie od rozmiaru firmy i lokalizacji. Jest ono szczególnie użyteczne dla dużych firm, dla których zatrudnianie naraz dziesiątek czy setek osób byłoby szczególnie uciążliwe, ale nawet średnie i małe firmy, które mają mniejsze braki kadrowe, mogą na nim wiele zyskać.

Choćby z racji na to, że pozwala uniknąć wielu czasochłonnych procesów (np. rekrutacji) i formalności, które są typowo związane z poszukiwaniem pracowników. Leasing znacznie upraszcza sprawę, a do tego można go wykorzystać w zasadzie niezależnie od miejscowości, w której siedzibę ma firma.

Ba, dużego znaczenia często nie ma nawet branża. W ramach leasingu można z powodzeniem zatrudnić m.in. pracownika do fabryki, sklepu, biznesu cleaningowego, magazynu czy prac ogrodniczych. To tylko kilka najczęściej spotykanych przykładów — w praktyce możliwości jest znacznie więcej.

Warto jednocześnie podkreślić, że leasing pracowniczy nie ogranicza się do uzupełniania braków kadrowych na stanowiskach niewymagających szczególnych kwalifikacji. Jest często wykorzystywany także do wsparcia zespołu np. dodatkowymi spawaczami lub elektrykami, a więc doświadczonymi specjalistami, którzy poradzą sobie z wymagającymi zadaniami.

Jak przebiega proces leasingu pracowników?

Dokładny przebieg procesu leasingu pracowniczego będzie zależał od okoliczności, między innymi od warunków uzgodnionych z firmą wypożyczającą pracowników, ich ilości czy wymaganych kwalifikacji. Mówiąc najogólniej, wszystko zaczyna się od porozumienia między firmą, do której pracownicy mają trafić, a firmą wypożyczającą.

Po nawiązaniu kontaktu rozpoczyna się etap ustalania warunków współpracy, tak, aby spełnione zostały wszystkie potrzeby i wymagania przedsiębiorcy poszukującego dodatkowych pracowników. Kiedy umowa już zostanie podpisana, nie pozostanie nic innego, jak dopełnić wszelkie formalności (ich zakres będzie zależny od warunków umowy), a następnie oczekiwać na pojawienie się pracowników we wskazanym miejscu w wybranym terminie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here