10 przykazań zdrowego odżywiania

0
33
10 przykazań zdrowego odżywiania

Odżywianie, wraz z aktywnością fizyczną stanowią jedne z dwóch najważniejszych komponentów, istotnie wpływających  na nasze zdrowie. Współczesna dieta przeciętnego człowieka bogata jest w tłuszcze, cukry i białko zwierzęce. Większość produktów, które spożywamy podnosi poziom cholesterolu oraz niekorzystnie wpływa na stan zdrowia. Zachowanie zdrowia wymaga od współczesnego człowieka edukacji żywieniowej.

W trosce o swoje zdrowie, każdy człowiek powinien pogłębić swoją wiedzę na temat różnego typu produktów, które są nam oferowane, a także zgłębiać wiedze na temat zasad zdrowego żywienia..

Oto kilka zasad, które pomogą Ci w utrzymaniu zdrowej diety:

1. Wybieraj węglowodany złożone zamiast prostych, w szczególności ograniczaj te nienaturalne.

2. Unikaj słodzików, gdyż zawierają substancje syntetyczne. Jeśli nie potrafisz pozbyć się nawyku słodzenia zastępuj je naturalnymi zamiennikami.

3. Unikaj nasyconych kwasów tłuszczowych (SFA).

4.Zaprzyjaźnij się ze zdrowymi tłuszczami. Korzystaj z jednonienasyconych (omega 9) oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (omega 3 i omega 6).

5.Pamietaj: białko zwierzęce, nie powinno być podstawą diety. Zdrowe białko można czerpać z produktów roślinnych. Rośliny strączkowe mają tyle samo białka co wołowina lub wieprzowina.

6. Nie zapomnij o witaminach, są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania (najlepiej w naturalnej postaci).

7. Uważaj na chemiczne dodatki do żywności (lista E). Czytaj etykiety produktów.

8. Woda to życie! Nie czekaj na uczucie pragnienia – pij wodę regularnie.
Woda jest jednym z najważniejszych składników środowiska w którym żyjemy. O jej ogromnym znaczeniu świadczy fakt, że jej zawartość w organizmie człowiek wynosi od 70 -90%.

9. Zachowaj regularność posiłków. Zaplanuj minimum 3 posiłki dziennie (optymalne było by skomponowanie diety opartej na 5 niewielkich posiłkach w ciągu doby).

10. Dbaj o urozmaicanie diety. Twój codzienny jadłospis powinien zawierać różnorodną żywność, a wzorcowa dieta zbilansowana ilość makroskładników. Na brak tak elementarnej wiedzy, niewątpliwie duży wpływ, ma sprzeczny przekaz mediów, który z jednej strony reklamuje produkty min.: prowadzące do otyłości, z drugiej zaś strony, nieustannie bombarduje telewidzów obrazem szczupłych, wysportowanych osób, a przy okazji „złotymi środkami na wspaniała sylwetkę i zdrowie” w postaci parafarmaceutyków. Dbałość o zdrowie, poprzez zdrową dietę, jest niesłychanie ważna.

Racjonalne odżywianie to takie, które pokrywa całkowite zapotrzebowanie człowieka na wszystkie składniki niezbędne do rozwoju życia i zachowania zdrowia.
Bardzo często wystarczy tylko zmienić kilka złych nawyków, aby zmienić swoje życie na lepsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here